مقالات

نحوه عملکرد و دلایل خرابی دکمه سیفون توالت فرنگی

نحوه عملکرد و دلایل خرابی دکمه سیفون توالت فرنگی

 این روزها استفاده از توالت های فرنگی رو به افزایش است و داشتن اطلاعات لازم در زمینه استفاده از آنها، لازم است.یکی از مواردی که باید با آن آشنایی کامل داشته باشید نحوه عملکرد و دلایل خرابی دکمه سیفون توالت فرنگی است.

سیفون توالت فرنگی یکی از قسمت های مهم آن به شمار میرود و نقش بسیار پر رنگی در سیستم لوله کشی ایفا میکند اما در برخی مواقع ممکن است با سوالات و چالش هایی در این زمینه رو به رو شوید. ما در مجموعه KDCO Group قصد داریم با این مطلب، نقش کوچکی در راهنمایی شما عزیزان در این زمینه داشته باشیم.

انواع توالت فرنگی بر اساس دکمه سیفون

جالب است بدانید که بعضی از توالت های فرنگی، تک دکمه و برخی دیگر دو دکمه هستند. وظیفه دکمه سیفون، تخلیه چاه است به این شکل که آب را به کمک فلاش تانک به داخل کاسه توالت هدایت میکند. توالت های فرنگی بر اساس دکمه سیفون به دو دسته زیر تقسیم میشوند:

تک زمانه: نحوه عملکرد دکمه سیفون در این مدل به این صورت است که آب به شکل یک باره از فلاش تانک به داخل سیفون رها می شود و مقادیر زیادی آب به هدر میرود.

دو زمانه: این مدل توالت ها، دو دکمه بزرگ و کوچک به منظور تخلیه آب دارند و میزان آب مصرفی در این نوع، دست خودمان است.

دلایل خرابی دکمه سیفون توالت فرنگی

بیشتر خرابی های توالت فرنگی، مربوط به سیفون است و در همین راستا احتمال دارد دکمه سیفون نیز دچار مشکل شود. این مشکلات ادامه پیدا کرده تا به فلاش تانک میرسد و در این حالت، دیگر امکان تخلیه آب مخزن وجود ندارد.

چنانچه دکمه سیفون توالت فرنگی شما عملکرد صحیحی ندارد و مدل توالت نیز قدیمی است. بهتر است درب پوش سیفون را بردارید. زنجیری را که از دکمه به دریچه خروجی آب وصل است را سفت نمایید تا آب کاملا تخلیه شود. در نمونه های جدید این توالت، روی درپوش فلاش تانک دکمه ای وجود دارد که توسط دو میله باریک که عموما از جنس پلاستیک هستند و روی پدال ها قرار گرفته اند به درپوش سیفون فشار می آورد و باعث بهبود عملکرد دکمه سیفون می شود.

از دیگر مشکلاتی که ممکن است در این مورد پیش بیاید قفل شدن دکمه سیفون توالت فرنگی است. بعضی اوقات دکمه سیفون به سمت پایین متمایل میشود و با افزایش فشار روی فنر زیر کلید موجب شکستن فنر می شود. متاسفانه فنر به شکل یک قطعه در بازار موجود نیست و باید اقدام به تعویض کلید کنید.


راهنمای خرید توالت فرنگی دیواری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *