مقالات

روش های کاربردی ترمیم لعاب کاسه توالت

روش های کاربردی ترمیم لعاب کاسه توالت

اگر کاسه توالت به هر دلیلی دچار خراشیدگی یا تغییر رنگ شود، ظاهر بدی پیدا کرده و زیبایی دکوراسیون منزل را تحت تاثیر قرار میدهد به همین علت اگر قصد بهینه سازی دکور منزلتان را دارید، ترمیم لعاب کاسه توالت را فراموش نکنید. برای ترمیم لعاب کاسه توالت راهکارهایی وجود دارند که در ادامه، به بررسی آنها می پردازیم:

ترمیم لعاب کاسه توالت

آسیب هایی که به کاسه توالت وارد می شوند، متفاوت هستند و ترمیم لعاب نیز باید بر اساس نوع آسیب صورت بگیرد. یکی از آسیب هایی که در بیشتر توالت ها می بینیم، تغییر رنگ آنها است. از مسائل دیگر میتوان به ترک خوردگی و شکستگی کاسه توالت اشاره کرد که ممکن است بر اثر ضربه ایجاد شوند.

در بعضی مواقع ممکن است مواد اسیدی روی کاسه بریزد و قابل ترمیم نباشد و مجبور شوید اقدام به تعویض آن کنید اما در مورد آسیب های دیگر می توانید لعاب را ترمیم کنید.

ترمیم لعاب کاسه توالت خراشیده

این اتفاقی است که ممکن است بارها با آن رو به رو شوید. برای حل این مشکل دو راه حل پیش روی شماست که یکی از آنها همین روشی است که معرفی می کنیم و دیگری استفاده از موادی است که می توانند سطح خراش را بپوشانند.

روش سابیدن خراش

در این روش می توانید از سنگ پا کمک بگیرید. برای انجام این کار ابتدا کاسه توالت را تمیز کنید و سپس کمی آب روی آن بریزید و سنگ پا را نیز خیس نمایید سپس به آرامی آن را روی خراش بکشید. این کار باعث ترمیم لعاب کاسه توالت می گردد. برای تاثیر گذاری بیشتر، بهتر است این کار را به مدت چند دقیقه و به آهستگی تکرار کنید. اگر در زمان کار نیروی زیادی به سنگ وارد کنید ممکن است باعث آسیب دیدگی آن بشود.

روش دیگر استفاده از سمباده است. برای این کار نیز باید مانند روش قبلی کاسه توالت را تمیز کرده و سمباده را خیس کنید سپس آن را به آهستگی روی محل خراش بکشید. در مورد سمباده هم مثل سنگ پا نباید فشار زیادی به کاسه توالت وارد کنید و این کار را به آرامی انجام دهید

استفاده از خمیرهای متفاوت

برای اینکه خراش های کاسه توالت را ترمیم کنید می توانید از بتونه ها یا خمیرها نیز کمک بگیرید. بیشتر کاسه توالت ها رنگ سفیدی دارند و باید از خمیر سفید برای ترمیم آنها استفاده کنید. پودر خمیر مورد نظر را با آب مخلوط کنید تا خمیر یک دستی به دست آید سپس با کاردک، خمیر را روی قسمت خراشیده بکشید.از خمیر بیش از اندازه استفاده نکنید تا پس از خشک شدن حالت برجسته به خود نگیرد. تا جایی که می توانید خمیر را صاف کنید تا از برجسته شدن آن جلوگیری شود سپس مدتی صبر کنید تا خمیر خشک شود. این روش یک راه حل دائمی به شمار نمیرود چرا که ممکن است پس از گذشت زمان، خمیر در اثر تماس با آب از بین برود.

ترمیم رنگ لعاب کاسه توالت

در برخی مواقع امکان دارد که کاسه توالت تغییر رنگ بدهد یا لکه هایی روی آن پدیدار شود که با شست و شوی معمولی از بین نمی روند. در این صورت نیاز دارید از مواد دیگری برای برگرداندن رنگ کاسه توالت به حالت اولیه خود استفاده کنید. یکی از این مواد که می توانید از آن استفاده کنید سرکه سفید است. این ماده به دلیل خاصیت اسیدی که دارد، لکه ها را از بین می برد.

برای انجام این روش باید راه خروجی آب را ببندید سپس کمی سرکه سفید را داخل کاسه توالت بریزید. در مرحله بعدی یک دستمال نخی را به سرکه آغشته کنید. به وسیله آن سطح کاسه توالت را با این دستمال کاملا بپوشانید. توجه داشته باشید نباید از سرکه بیش از اندازه استفاده کنید به دلیل اینکه ممکن است به کاسه توالت آسیب بزند. پس از انجام این مراحل حدودا 20 دقیقه صبر کنید سپس دستمال را برداشته و با کمک یک دستمال نخی خشک، کاسه توالت را خشک نمایید. در آخر برای از بین رفتن بوی سرکه می توانید کاسه را بشویید.

استفاده از سفید کننده ها

برای تمیز کردن کاسه توالت می توانید از سفید کننده ها نیز کمک بگیرید. برای انجام این کار، خروجی آب را ببندید و سفید کننده را روی سطح آن بریزید. به دلیل قدرت زیادی که این سفید کننده ها دارند لکه ها را به سرعت از بین می برند.در این مورد می توانید از پودرهای سفید کننده نیز کمک بگیرید برای این کار کافیست سطح کاسه را خیس کرده و مقداری از پودر سفید کننده را روی آن بریزید. سپس مدتی صبر کنید و کاسه توالت را بشویید

سخن آخر 

در این مطلب در مورد راهکارهای ترمیم لعاب کاسه توالت صحبت کردیم اما لازم است بدانید که این روش ها دائمی نیستند و برخورد آب به چسب، سیمان یا هر چیز دیگری باعث از بین رفتن اثر آنها میشود و امکان دارد دوباره کاسه توالت بشکند به همین علت در این مواقع توصیه می شود که کاسه توالت جدیدی را خریداری کنید.


برای خرید انواع توالت ایرانی کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *