مقالات

اهمیت تعویض سیفون توالت ایرانی و فرنگی که لازم است بدانید

سیفون توالت فرنگی

نمی توان از این نکته غافل شد که سیفون یک قطعه مهم و حیاتی در همه توالت ها به حساب می آید. عملکرد صحیح توالت، رابطه مستقیم با کارکرد درست سیفون دارد. اگر برای این قطعه به هر دلیلی مشکلی به وجود بیاید عملکرد توالت ایرانی و توالت فرنگی دچار اختلال می شود. این مقاله کاملا اهمیت تعویض سیفون توالت ایرانی و فرنگی که لازم است بدانید را توضیح می دهد.

از معایبی که استفاده از سیفون به دنبال دارد می شود به نم کشیدن خانه و جمع شدن فاضلاب در کاسه توالت اشاره کرد. همین دلایل، اهمیت سلامت سیفون را نشان می دهد. در صورت خرابی این قطعه حتما اقدام به تعویض یا تعمیر آن کنید.

سیفون چیست و چه کاربردی دارد ؟

در تعریف سیفون باید بگوییم که سیفون به شکل یک لوله خمیده است که در زیر کاسه توالت قرار می گیرد. حالت خمیده این قطعه قابلیت ویژه ای به آن بخشیده و به دلیل این قابلیت، در تمام سیستم های فاضلاب و لوله کشی فاضلاب از آن استفاده می شود.

خرابی سیفون، زمانی دردسرهای خود را بیشتر نشان می دهد که در طبقات بالا باشد و سقف طبقات زیرین را دچار نم و رطوبت کند.

سیفون کاربردهای زیادی دارد که اصلی ترین آن ها جلوگیری از خارج شدن گازهای فاضلابی از لوله چاه فاضلاب است. ورود این گازها به درون ساختمان می تواند مشکلات متعددی ایجاد کند که یکی از آن ها ایجاد بوی بد و آزار دهنده در محیط است. استفاده از سیفون باعث می شود که حشرات فاضلابی مانند سوسک فاضلاب نتوانند وارد سرویس بهداشتی شوند.

چرا باید سیفون توالت را تعمیر یا تعویض کنیم؟

اگر سیفون سالم باشد به خوبی عمل می کند اما در صورتی که دچار مشکل شود نمی تواند عملکرد درستی داشته باشد. یکی از این مشکلات، گرفتگی است. زمانی که سیفون دچار گرفتگی شود آب از آن عبور نکرده و توالت را از کار می اندازد. در این مواقع فاضلاب از توالت بالا می زند و ساکنین متوجه این مشکل می شوند و اقدام به حل آن می کنند.

اما زمانی که سیفون دچار ترک یا شکستگی می شود کسی متوجه این موضوع نمی شود و سیفون به آرامی آب را وارد ساختمان می کند و این اتفاق باعث نم کشیدن ساختمان شده و آن را به آرامی تخریب می کند.

نم کشیدن یک مسئله جدی است که هزینه های زیادی را در پی خواهد داشت. برای جلوگیری از این اتفاق، بهترین راه این است که حواسمان به عملکرد سیفون توالت باشد و در صورت مشاهده هر گونه مشکل سریعا اقدام به رفع آن کنیم.

تعویض سیفون توالت ایرانی

سیفون توالت ایرانی به دلیل ساختاری که دارد تعویض آن کمی سخت است. به علت اینکه نصب این توالت با بنایی انجام می شود و تعویض آن نیز نیازمند عملیات ساختمانی است. به این صورت که با کندن قسمتی از توالت و خارج کردن کاسه توالت می شود به این قطعه دسترسی پیدا کرد. ممکن است این کار کمی سخت به نظر برسد اما بهتر از تخریب بخشی از ساختمان است.

تعویض سیفون توالت فرنگی

تعویض سیفون توالت فرنگی نسبت به توالت ایرانی ساده تر است و نیازی به بنایی و تخریب ندارد. سیفون توالت فرنگی زیر کاسه آن قرار می گیرد و برای عوض کردن آن کافی است کاسه را باز کنید تا به این قطعه دسترسی پیدا کنید.

در این مقاله سعی کردیم مزیت ها و اهمیت تعویض سیفون توالت ایرانی و فرنگی که لازم است بدانید را توضیح بدهیم تا زودتر اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *