مقالات

مهم ترین مشکلات دردسرساز در سرویس بهداشتی و حمام

مهم ترین مشکلات دردسرساز در سرویس بهداشتی و حمام

سرویس بهداشتی و حمام کوچک ترین بخش خانه هستند اما عموما بیشترین مشکلات را برای اعضای خانواده ایجاد می کنند. از گرفتگی چاه تا نشتی شیرآلات و  … همه از مشکلاتی هستند که ممکن است اتفاق بیفتند و دردسرهایی برای ما ایجاد کنند. با مجموعه KDCO Group همراه شوید تا  با مهم ترین مشکلات دردسرساز در سرویس بهداشتی و حمام آشنا شوید تا در صورت وقوع این مشکلات بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید.

چکه کردن شیرآلات

چکه کردن شیر آب را خیلی از افراد نادیده می گیرند در حالی که تعمیرات آن ها بسیار ساده است. برای تعویض شیرآلات کافیست شیر آب اصلی را بسته، شیر را جدا کرده و شیر جدید را جایگزین قبلی کنید. البته می توانید از یک فروشنده شیرآلات نیز کمک بگیرید که باید شیر مورد نظر را تعویض کنید یا تنها نیاز به تعویض یک قطعه دارید.

سیستم تهویه نامناسب

سیستم تهویه در سرویس بهداشتی و حمام از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید بتواند به طور موثر نم و رطوبت موجود در محیط را کاهش دهد. حتما سیستم تهویه را بررسی کنید و فن هایی که دچار آسیب هستند را چک کرده و در صورت لزوم اقدام به تعویض آن ها کنید. چنانچه سیستم تهویه به درستی نصب نشده باشد باید با یک متخصص مشورت کنید.

کپک و قارچ

زمانی که حمام شما دارای تهویه مناسبی نباشد کپک و قارچ تشکیل می شود. مشکلات مربوط به کپک و قارچ بسیار جدی هستند و ممکن است باعث آسیب زدن به دستگاه تنفسی یا ایجاد آلرژی در شما بشوند. در صورت مشاهده کپک و قارچ سریعا اقدام به رفع آن ها کنید. در صورت امکان این کار را به متخصصین این امر بسپارید تا مشکل سریع رفع شده و نیاز به صرف هزینه های بیشتر در آینده نباشد.

 

گرفتگی لوله

در برخی مواقع، خروج آب از سینک به کندی صورت می گیرد اگر این مشکل را به موقع حل نکنید ممکن است باعث گرفتگی کامل لوله شود و مجبور شوید از یک لوله باز کن کمک بگیرید. لوله باز کن های دستی وجود دارند که می توانند کمک زیادی برای حل این مشکل بکنند.

چکه کردن سر دوش

چکه کردن سردوش باعث می شود که به مرور زمان رطوبت دائمی در فضای حمام ایجاد شود و باعث رشد کپک ها و قارچ ها می شود. اگر سر دوش حمام شما چکه می کند در اسرع وقت آن را تعویض کنید. انجام این کار نیز به سادگی تعویض شیر آب است و شما می توانید به راحتی از پس آن بربیایید.

فشار آب کم سر دوش

بعضی وقت ها آهک داخل سر دوش رسوب می کند و باعث کاهش فشار آب می شود. این کاهش فشار به دلیل مسدود شدن روزنه های سر دوش اتفاق می افتد. برای رسوب زدایی سر دوش می توانید از محلول های مخصوص استفاده کنید. اگر سردوش شما خیلی قدیمی است بهتر است آن را تعویض کنید.

گرفتگی چاه

مهم ترین علت گرفتگی چاه می تواند به خاطر گیر کردن جسمی داخل لوله باشد که با لوله باز کن دستی ممکن است این مشکل حل شود. در غیر این صورت باید از فنر لوله باز کنی یا مایع لوله باز کن کمک بگیرید. اگر باز هم مشکل حل نشد حتما از یک متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید.

بوی فاضلاب

از علت های این بوی بد، می تواند  وجود کپک ها و قارچ ها، گرفتگی چاه و یا جمع شدن آب راکدی باشد که در اثر نشتی لوله ها ایجاد می شوند. اگر همه این عوامل را بررسی کردید و مشکلی وجود نداشت حتما برای پیدا کردن مشکل اصلی با یک لوله کش تماس بگیرید.

نشتی سیفون

اگر سیفون به صورت مداوم در حال تخلیه آب باشد باعث هدر رفتن آب می شود. این مشکل اصولا به خاطر گیر کردن زنجیر سیفون یا عدم عملکرد صحیح شناور رخ می دهد. حتما داخل سیفون را برای پیدا کردن دلیل نشتی بررسی کنید. اگر آب بیش از اندازه بالا بیاید باید شناور سیفون تنظیم شود چنانچه دریچه خروجی آب باز می ماند و آب به طور مداوم در حال تخلیه است، مشکل از گیر کردن زنجیر است.

سخن آخر

مشکلات مربوط به سرویس بهداشتی و حمام در صورت تشخیص و اقدام به موقع به سادگی و هزینه کم قابل حل شدن هستند. چنانچه این مسائل را جدی نگیریم هزینه ها و دردسرهای بیشتری برای ما در پی خواهند داشت.

اگر نیاز به تعویض و خرید توالت ایرانی، توالت فرنگی و انواع لوازم توالت فرنگی  را دارید کافیست با کارشناسان مجموعه KDCO Group تماس بگیرید و لذت خریدی آسان و به صرفه را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *