مقالات

دلایل استفاده از پی وی سی (PVC) به جای چوب در کابینت روشویی

دلایل استفاده از پی وی سی (PVC) به جای چوب در کابینت روشویی

.پمی خواهیم دلایل استفاده از پی وی سی (PVC) به جای چوب در کابینت روشویی را در این مقاله بررسی کنیم.

ورق های پی وی سی در درجه اول از یک ترکیب شیمیایی به نام پلی وینیل کلراید یا pvc ساخته شده اند. از این پنل ها می توان برای ساخت مبلمان، اجزای ساختمانی و انواع کابینت و رو کابینتی با کارایی بالا استفاده کرد. آنها دارای وزن سبک، بسیار بادوام و مقاوم در برابر رطوبت و خوردگی هستند.

محصولات ساخته شده از پی وی سی، محصولات مدرنی هستند که به طور گسترده ای در دسترس می باشند. مجموعه ما تلاش می کند سبک و سطح بالایی از زیبایی و دوام را در تولید انواع کابینت های روشویی به کار برده و ترجیح می دهیم این کار را با متریال مدرنی مانند ورق های پی وی سی انجام دهیم تا از زیبایی محصول طراحی شده لذت ببرید و سرمایه گذاری هوشمندانه ای داشته باشید زیرا عمر این محصولات بالاست و دوام زیادی دارند.

دلایل اصلی انتخاب پی و سی (PVC) به جای چوب

تنوع

ورق های PVC را می توان با طراحی زیبا، طیف رنگی بخصوص با قابلیت اجرا به صورت مات و شفاف و اندازه های مختلف در ساخت انواع کابینت ها و کابینت های روشویی به کار برد. به گونه ای که ظاهری شیک و لوکس به خانه شما می دهند و از زیبایی آن ها لذت خواهید برد.

این محصولات معمولا در رنگهای مختلف تولید می شوند و می توانند مات یا براق باشند. انواع براق آنها نور را به شکلی زیبا بازتاب می دهند و جذاب تر هستند و البته کابینت های مات هم زیبایی خاص خود را داشته و طرفداران زیادی دارند.

شستشوی آسان

PVC در برابر مواد شیمیایی مانند انواع مواد شوینده و بهداشتی مقاومت داشته بنابراین به راحتی آلودگی های شیمیایی را می توانید پاک کنید.

مقاوم در برابر حرارت

پی وی سی به عنوان یک ماده پلاستیکی حاوی مقادیر زیادی از کلر می باشد که خاصیت خاموش شوندگی دارد.  عنصر کلر در ساختار شیمیایی PVC فرآیند سوختن را مختل نموده و به عنوان عوامل بازدارنده آتش عمل کرده و شعله را خاموش می کند. بنابراین در برابر حرارت و سوختگی مقاوم است.

وزن

ورق های پی وی سی که در کابینت سازی استفاده می شوند به طور قابل توجهی سبک تر از چوب هستند و در مواجه شدن با آتش، آب و هوا، آب و مقاومت شیمیایی آسیب نمی بینند. علاوه بر این وزن کم آن ها حمل و نقل و نصبشان را آسان می کند.

استحکام و قدرت

ورق های پی وی سی بسیار بادوام هستند. بدون حذف یکپارچگی و یکنواختی سطوح نیز می توانند عمر طولانی داشته باشند.

 ممکن است بعضی از مصرف کنندگان، عاشق داشتن محصولات چوبی باشند اما برای استفاده جهت سطوح بیرونی، سطوح چوبی مشکل ساز هستند. استفاده از کابینت های PVC یعنی سرمایه گذاری مادام العمر که دوامی بیشتر از محصولات چوبی دارند چون ضد آب بوده، شکافته نمی شوند، ترک نمی خورند، نمی پوسند و خراشیده نمی شوند و به راحتی از انواع لکه های چربی و رنگی و…. پاک می شوند.

در حالی که صنایع چوبی گرانتر بوده و هنگامی که در معرض رطوبت قرار می گیرند به لحاظ زیبایی و دوام خاصیت خود را از دست می دهند. از دیگر مزیت های PVC این است که این ماده جادویی در برابر حشرات مقاوم بوده و شما هرگز مجبور نخواهید بود با هجوم حشرات دست و پنجه نرم کنید.

نگهداری و حفاظت

برای یک صاحب خانه یکی از مهم ترین مسائل، هزینه های نگهداری است. این هزینه ها در مورد پی وی سی تقریبا نزدیک به صفر می باشد. برخلاف ساخته های چوبی که به طور متوسط هر پنج تا هفت سال، نیاز به رنگ آمیزی یا تعمیر دارند کابینت ها و  کابینت روشویی های PVC بعد از نصب نیازی به رنگ آمیزی و تعمیر ندارند.

 PVC در برابر آسیب های ناشی از نفوذ آب، ترک خوردن و شکافتن مقاوم و نفوذناپذیر است این امر در مورد رنگ هایی که به کار می روند در سطوح PVC  نیز صادق است.

تطبیق پذیری و ضایعات کمتر

ورق های پی وی سی را می توان در صورت نیاز و تقاضا، سفارشی و به صورت پیش ساخت تولید نمود. می توانید به راحتی مانند چوب بدون ابزار خاصی برش بدهید و سوراخ کنید.در نتیجه ضایعات کمتری دارند و حتی ضایعات آن ها را نیز می توان بازیافت نمود.

ما می توانیم همان طرح‌ها و تزئینات متنوع را که در طراحی های چوبی انجام می گیرد با PVC نیز انجام دهیم. در واقع، از همان فرآیندی که برای تولید و طراحی های محصولات چوبی به کار می روند، می توانیم به راحتی برای زیباترین جلوه های طراحی و تزئینات بر روی انواع کابینت و کابینت روشویی از محصولات پی وی سی نیز استفاده کنیم.

 موادی که انسان می سازد امکان خلاقیت بیشتر در اشکال و سطوح را نیز فراهم می کنند. به طور معمول، توصیه می شود برای سطوح بزرگ و مسطح بخصوص دکوراسیون بیرونی (کابینت و روکابینتی) از چوب استفاده نشود ، زیرا آب خیلی سریع  به داخل چوب نفوذ کرده و آن را  از بین می برد.

استفاده از پی وی سی می تواند نگرانی صاحبخانه را در مورد مسائلی مانند آسیب و پوسیدگی برطرف نموده و طرح و فرم دلخواه مشتریان قابل تولید است.

هزینه

ورق های پی وی سی در مقایسه با چوب به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند. این محصولات را می توان در اندازه های سفارشی ساخت و به راحتی نصب می شوند. همه اینها باعث صرفه جویی در نیروی کار و زمان می شود.

استفاده از PVC اقتصادی تر و ارزان تر از محصولات چوبی است. اگر شما خصوصیات بی نظیر و جادویی PVC را بدانید قطعا علاقه مند خواهید شد بی درنگ از کابینت های روشویی PVC استفاده کنید.

سخن آخر

گروه صنعتی KDCO Group تولید کننده انواع کابینت های روشویی و روکابینتی PVC است. فرصت بسیار مناسبی را فراهم نموده تا مشتریان بتوانند با داشتن اطلاعات کافی، خدمات مورد نظر خود را از مشاوران کاردان این مجموعه دریافت کنند. با اطمینان کالای دلخواه خود را تهیه و خرید نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *