مقالات

کامل ترین راهنمای خرید توالت فرنگی

کامل ترین راهنمای خرید توالت فرنگی

برخی از افراد به اشتباه تصور میکنند که خرید توالت فرنگی کار بسیار ساده ای است اما در واقع خرید این محصولات باید با دقت زیادی انجام شود و مدلی که انتخاب میکنید باید با استانداردهای لازم مطابقت داشته باشد در غیر این صورت ممکن است مشکلات زیادی برای شما ایجاد کند. در ادامه مهمترین نکاتی را که در هنگام خرید توالت فرنگی باید در نظر بگیرید را بررسی میکنیم. کامل ترین راهنمای خرید توالت فرنگی را در این مقاله مطالعه کنید.

راهنمای خرید توالت فرنگی

در خانه های مدرن امروزی، از توالت فرنگی نمیتوان چشم پوشی کرد. استفاده از این نوع توالت به ویژه برای افراد مسن یا ناتوان بهتر از توالت ایرانی است و همین دلیل بزرگی است که در هنگام خرید توالت فرنگی نهایت دقت را به خرج دهید.

در نظر گرفتن ابعاد

عموما توالت های فرنگی در ابعادی بین 54 تا 72 سانتیمتر تولید میشوند. در زمان خرید حتما ابعاد این محصولات را طوری انتخاب کنید که با فضایی که در اختیار دارید مغایرت نداشته باشد تا دچار مشکل نشوید.

توجه به ظاهر توالت فرنگی

ظاهر توالت فرنگی باید با سرویس بهداشتی متناسب باشد تا به زیبایی این قسمت بیفزاید. در صورتی که بین آنها تناسب وجود نداشته باشد ظاهر نامطلوبی به سرویس بهداشتی میدهد پس حتما در هنگام خرید این نکته مهم را مد نظر قرار دهید.

بررسی متریال به کار رفته در ساخت توالت فرنگی

بهترین ماده ای که در ساخت توالت فرنگی میتوان به کار برد چینی یا سرامیک لعاب دار است. متریال مورد استفاده در ساخت توالت فرنگی، ضخامت لعاب و کیفیت لعاب دهی در استحکام آن تاثیر بسزایی دارند.

توجه به سیفون توالت

سیفون در توالت های فرنگی از اهمیت بسیاری برخوردار است و یکی از مهمترین قسمت هایی است که در هنگام خرید توالت فرنگی باید به آن توجه کنید. یکی از نکاتی که در این خصوص باید به آن اهمیت دهید میزان توانایی سیفون است. سیفونی استاندارد است که آب را به شکل مداوم و با فشار مناسب به سمت توالت هدایت کرده و آب به شکل چرخشی خارج میگردد. اگر سیفون استاندارد نباشد آب به یک باره از آن خارج می شود و به بیرون هدایت میشود.

در نظر گرفتن پایه توالت فرنگی

پایه توالت فرنگی باید حداقل 40 سانتیمتر باشد. پایه نقش مهمی در راحتی و سلامتی اشخاص دارد اگر استاندارد باشد افراد قد بلند یا مسن نیز به سادگی بدون اینکه اذیت شوند میتوانند از آن استفاده کنند.

عدم پیچیدگی یا تابیدگی

ممکن است چینی های بهداشتی دارای تاب خوردگی باشند یا ظاهری نامتقارن داشته باشند.این مشکلات به دلیل استفاده از مواد بی کیفیت و پخت نا مناسب اتفاق میفتند.یک چینی بهداشتی ایده آل، باید از نظر ظاهری کاملا متقارن باشد.پیچیدگی باعث بروز مشکلاتی در نصب و عملکرد این توالت ها میشود و موجب میشود که به طور صحیح در محل نصب قرار نگیرند.علاوه بر موارد گفته شده ممکن است باعث به وجود آمدن رسوب جرم و املاح در برخی از مواقع شوند.بهترین راه حل این است که در زمان خرید حتما از زوایای مختلف، محصول را بررسی کنید.

 

میزان مصرف آب

این روزها با وجود مشکل کم آبی که با آن رو به رو هستیم انتخاب توالت فرنگی که دارای مصرف بهینه آب است از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. حتما در هنگام خرید، میزان مصرف آب را چک کنید.

بررسی لگن توالت فرنگی

لگن های توالت فرنگی در دو مدل دایره ای و بیضی تولید میشوند. توالت هایی که دارای لگن گرد هستند نسبت به نمونه های بیضی شکل فضای کمتری را اشغال میکنند اما در مقابل لگن های بیضی راحتی بیشتری را در زمان نشستن ایجاد میکنند و کمتر کثیف میشوند.

بهداشتی بودن محصولات

مهم ترین عامل تاثیر گذار بر بهداشت این محصولات، لعاب است.در زمان خرید دقت کنید که قسمت های بیشتری از محصول، لعاب خورده باشند. برندهایی مانند آرمیتاژ تمام مکان ها مانند لبه آبریز، خروجی سیفون و … را لعاب کاری میکنند.همچنین لعاب بهداشتی این برند، ساختاری شیشه ای و پخت بهینه ای دارد. برای تست بهداشتی بودن لعاب، میتوانید یک ماژیک وایت برد یا مداد را روی لعاب بکشید و با استفاده از دستمال پاک کنید. اگر هیچ اثری باقی نگذاشت سطح لعاب مورد نظر بهداشتی است.

خدمات پس از فروش

یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر عملکرد صحیح این توالت ها، نصب صحیح است.بهتر است این کار توسط یک شخص متخصص و با تجربه صورت بگیرد، بهترین حالت این است که نصب به وسله خود تولید کننده یا نماینده فروش انجام شود.میزان پاسخگو بودن تولید کننده در رابطه با هر گونه نقص در عملکرد محصول از معیارهای بسیار با اهمیت در خرید توالت های فرنگی به شمار میرود.

بسته بندی مناسب

محصولات چینی دارای حالتی شکننده هستند به همین دلیل دسته بندی آنها باید به گونه ای باشد که در زمان حمل و نقل دچار آسیب نشوند.اگر این محصولات در حین جا به جایی آسیب ببینند،  ممکن است ترک هایی در محصول ایجاد شود که در زمان خرید و نصب قابل رویت نباشد و با گذشت زمان باعث شکستن آن شوند.

دارای متعلقات با کیفیت

توالت های فرنگی دارای متعلقات بسیاری هستند که از میان آنها میتوان به درب توالت و مکانیزم تخلیه اشاره کرد.این متعلقات نقش مهمی در عملکرد درست این توالت ها دارند. در زمان انتخاب، حتما به کیفیت این متعلقات توجه کنید.

تنوع مدل

زمانی که تولیدات یک مجموعه از تنوع زیادی برخوردار هستند نشانگر قدرت و اعتبار آن برند است.همچنین وجود مدل های متنوع میتواند همه سلیقه ها را راضی کند. خریدار نیز میتواند به سادگی مدل مورد نظر خود را پیدا کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *