مقالات

دلایل قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی که نمی دانستید!

دلایل قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی که نمی دانستید !!!

توالت فرنگی جزء وسایل جدا نشدنی از سرویس های بهداشتی لوکس امروزی است. اکثر افرادی که از این توالت ها استفاده می کنند احتمالا با مشکل قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی رو به رو شده اند. این مطلب برای شما مانند راهنمایی است تا بتوانید دلایل قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی که نمی دانستید! را خودتان در منزل برطرف کنید. پس با مجموعه KDCO Group همراه شوید.

نشت کردن توالت فرنگی

یکی از مشکلاتی که عموما در توالت های فرنگی اتفاق می افتد این است که فلاش تانک به صورت مداوم کار کرده و در حال انتقال آب است. در برخی مواقع این عامل باعث نشتی می شود به این صورت که آب وارد مخزن توالت می شود اما به جای ماندن در مخزن، خیلی سریع تخلیه می شود. این مشکل در عملکرد توالت باعث می شود که مخزن آن دائما در حال کار کردن باشد.

یکی از مهم ترین دلایل این اتفاق، فلاپر توالت فرنگی است که ممکن است کهنه بشود و به طور کامل، پایین مخزن را نبندد و توسط آن، آب تخلیه می گردد. چنانچه فلاپر به طور کامل بسته نشود، مخزن پر نمی شود و آب به طور دائم در جریان است. هرگز پر کردن مخزن به اتمام نمی رسد. متاسفانه این مشکل باعث می شود که آب زیادی هدر برود و هزینه های بسیاری را متحمل شوید.

مهم ترین علت های قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی

نکته جالب در مورد توالت فرنگی این است که بر اساس نیروی گرانش عمل می کند. زمانیکه شما کلید آب را فشار می دهید با بالا آمدن تسمه لاستیکی، آب از تانکر خارج می شود و وارد کاسه توالت می گردد. وقتی آب از تانکر خارج می شود تسمه بسته می شود و مجددا تانکر از آب پر می شود. با گذر زمان، آب درون مخزن تانکر زیاد می شود تا جسم شناور بتواند مسیر ورودی آب را ببندد. برای اینکه بدانید کدام قسمت دچار نشتی شده است در قدم اول باید درب تانکر را بردارید تا بتوانید محل مورد نظر را شناسایی کنید.

پیش از آنکه قدمی در جهت مشکل یابی بردارید بهتر است شیر متصل به توالت فرنگی را ببندید. این شیر معمولا در پشت توالت روی دیوار قرار گرفته است.

در ادامه مهم ترین دلایلی که ممکن است باعث قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی شوند را بررسی می کنیم :

تسمه

درون لوله ممکن است در گذر زمان شکسته یا خراب شده و باعث چکه کردن شود. برای حل این مشکل باید کاسه توالت را از آب پر کنید تا زمانی که آب تانکر از آن خارج شود. بعد از جدا سازی تسمه، آن را به سمت بالا بیاورید سپس آن را چک کنید. اگر به هر دلیلی دچار شکستگی، فرو رفتگی یا تغییر رنگ شده بود باید فورا اقدام به تعویض یا تعمیر آن کنید. برای تعویض باید تسمه کهنه را از درون زنجیر جدا کرده و تسمه جدید را جایگزین آن کنید و سپس تسمه را داخل تانکر بگذارید

شناور

همانطور که از نام این قطعه مشخص است مشابه یک بالون پلاستیکی است که روی آب شناور می باشد. این قطعه باعث می شود که پمپ بفهمد چه زمانی تانکر پر می شود. وقتی توالت پر از آب شود با ادامه جریان آب، تانکر بیش از اندازه پر می شود و باعث می شود تا شناور از حد استاندارد بالاتر بیاید. در این صورت چند بار کلید آب را فشار بدهید تا اطمینان حاصل کنید چیزی  باعث مسدود شدن زاه آب نشده باشد. چنانچه شناور مشکل داشت بهترین راه برای تعمیر آن، خم کردن میله ای که باعث اتصال پمپ و جسم شناور می شود، است.این کار باعث می شود شناور پایین بیاید و پمپ سریعتر غیر فعال شود. اگر با مشکل خم نشدن میله مواجه شدید حتما از یک لوله کش کمک بگیرید.

فلاپر

در برخی مواقع، مشکل قطع نشدن آب سیفون به خاطر فلاپر است. بهترین کار این است که این قطعه را تعویض کنید. خوشبختانه تعویض فلاپر کار ساده ای است و تنها 5 دقیقه وقت شما را می گیرد و نیاز به قطع کردن آب یا جدا کردن سایر قطعات توالت نخواهید داشت.

جایگاه این قطعه در پایین مخزن است و وظیفه آن مسدود کردن دریچه خروجی آب است تا آب نتواند از تانکر خارج گردد مگر اینکه کسی سیفون را بکشد. در صورت فشار به دکمه سیفون اهرم، فلاپر را به سمت بالا بکشید و دریچه تخلیه کاملا باز می گردد. هنگام خرابی فلاپر حتما اقدام به تعویض آن با یک فلاپر جدید نمایید. در صورت عدم تعویض این قطعه، آب توالت فرنگی قطع نمی شود.

اگر خودتان قصد دارید تعویض یا تعمیر این قطعه را انجام دهید ابتدا باید درب مخزن توالت را برداشته و دستتان را داخل مخزن کنید. آب درون مخزن تمیز است و نیازی به تخلیه آن نیست اما در صورت تمایل می توانید آب ورودی مخزن را ببندید و سپس سیفون را بکشید تا آب تخلیه شود و بعد اقدام به تعویض فلاپر کنید.

در صورت وجود آلودگی یا جلبک، سوراخ تخلیه و فلاپر را با کمک یک دستمال پاک کنید سپس فلاپر را در جای خود بگذارید و سیفون را بکشید. اگر مشکل نشتی با تمیزی برطرف نشد ممکن است فلاپر کهنه باشد و باید یک فلاپر جدید بخرید. در برخی مواقع، فلاپر جدید نسبت به فلاپر قدیمی کمی تفاوت دارد و شما مجبور می شوید کمی آن را برش دهید تا به طور کامل داخل سوراخ جای بگیرد.

نکته ی مهم

بهتر است در هنگام خرید، فلاپر قدیمی را همراه خود ببرید تا بتوانید نمونه ای مشابه با آن را خریداری کنید. پس از خرید اقدام به نصب فلاپر کنید. چنانچه شیر آب ورودی باز نبود باید تا زمان پر شدن مخزن توالت فرنگی آن را باز کنید. اگر مخزن پر شد و دیگر آب اضافی وارد آن نشد شما مشکل سیفون توالت فرنگی خود را حل کرده اید.

سخن آخر 

ما در این مطلب سعی کردیم قدمی هر چند کوچک در راستای راهنمایی شما در این مسیر برداریم تا دلایل قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی که نمی دانستید! را بررسی کنید. چنانچه نتوانستید مشکل را حل کنید باید از متخصصان این امر بخواهید تا به شما کمک کنند.

در صورت نیاز به خرید توالت فرنگی و لوازم توالت فرنگی کافیست با کارشناسان مجموعه KDCO Group با شماره تماس های قسمت پایین سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *