مقالات

بهترین روش های رفع گرفتگی توالت فرنگی در خانه

بهترین روش های رفع گرفتگی توالت فرنگی در خانه

گرفتگی توالت، یکی از بدترین مشکلاتی است که ممکن است در سرویس بهداشتی رخ دهد. بهتر است که ما با روش های رفع این گرفتگی ها در منزل تا حدودی آشنا باشیم تا در صورت امکان اقدام به رفع آن ها کنیم. گرفتگی توالت فرنگی ، عموما با کثیفی و بوی بد بسیاری همراه است و بهترین راه برای خلاصی از این مشکل، برطرف کردن آن با استفاده از بهترین روش های رفع گرفتگی توالت فرنگی در خانه که در ادامه معرفی می شوند.

مهم ترین دلایل گرفتگی توالت فرنگی

پر شدن ظرفیت چاه فاضلاب

این مسئله بیشتر در خانه های قدیمی رخ می دهد به علت اینکه هنوز به سیستم فاضلاب شهری وصل نشده اند یا ریزش چاه باعث پر شدن آن شده است. در این گونه مواقع برای رفع مشکل باید اقدام به خالی کردن چاه کنید تا گرفتگی توالت رفع شود.

افتادن اشیاء مختلف

دستمال توالت یکی از اشیایی است که عموما داخل مجرای توالت افتاده و باعث گرفتگی آن می شود. هرگز دستمال کاغذی را داخل توالت نیندازید تا از وقوع چنین مشکلاتی جلوگیری شود. درست است این دستمال ها سختی زیادی ندارند اما می توانند باعث مسدود شدن لوله های فاضلاب شوند چرا که مانند فیلتر عمل کرده و مانع از خروج آب فاضلاب می گردند.

گرفتگی توالت فرنگی با اشیاء سخت ممکن است به دلیل این باشد که حمام و توالت در یک محل بوده و اشیاء سختی مانند صابون داخل توالت افتاده و باعث گرفتگی لوله ها شود.

روش های رفع گرفتگی توالت فرنگی

تلمبه دستی

یکی از بهترین روش ها برای باز کردن انواع لوله های توالت، استفاده از تلمبه دستی است. بهتر است این ابزار را خریداری کنید و در منزل داشته باشید چرا که در این مواقع می تواند بسیار کمک کننده باشد. در هنگام استفاده حواستان باشد که تلمبه به خوبی به توالت بچسبد تا هوا از کنار آن خارج نگردد.

آب جوش

اگر گرفتگی لوله به دلیل تجمع فضولات باشد می توانید با استفاده از ریختن مقدار زیادی آب جوش داخل چاه این مشکل را حل کنید. این عمل را چند بار تکرار کنید تا مشکل گرفتگی به صورت کامل رفع شود. با این کار موادی که باعث گرفتگی لوله شدند از بین می روند.

اسیدهای لوله باز کنی

محلول های لوله باز کنی همیشه راه حل مناسبی برای رفع گرفتگی توالت هستند. اگر خانه شما قدیمی است از این روش استفاده نکنید به دلیل اینکه ممکن است باعث سوراخ شدن و خوردگی لوله های فاضلاب شود.

فنر لوله باز کنی

زمانی که گرفتگی توالت شما شدید باشد یا اشیاء باعث ایجاد گرفتگی شوند، استفاده از فنر لوله باز کنی در این شرایط می تواند بسیار کاربردی باشد.

چسب سلفون

برای انجام این روش لازم است روی سنگ توالت را به صورت کامل با چسب های 5 سانتی متری بپوشانید و سپس آن را فشار دهید و این باعث می شود که هوای در زیر چسب، آب موجود در توالت به سمت پایین هل بدهد و گرفتگی توالت برطرف می شود. البته این روش معمولا برای همه گرفتگی ها کاربرد ندارد و فقط برای زمانی مناسب است که گرفتگی ها جزئی باشند.

سیم مفتول یا چوب لباسی مفتولی

در این روش چوب لباسی را به طور کامل باز کنید تا شبیه سیم مفتول شود. در صورت داشتن سیم مفتول می توانید از آن استفاده کنید. سپس یک سر آن را خم کرده تا به شکل قلاب شود. پارچه را به دور آن ببندید تا به لوله توالت آسیبی وارد نشود سپس سیم را داخل توالت کرده تا گرفتگی آن حل شود.

کلام آخر 

در این مطلب سعی کردیم که بهترین و کاربردی ترین روش های گرفتگی توالت فرنگی در منزل را بیان کنیم. اما لازم است بدانید که پیش از انجام هر کاری باید نوع گرفتگی را تشخیص دهید و بهترین راه حل را برای آن استفاده کنید. از روش های غیر معقول پرهیز کنید به دلیل آنکه نه تنها مشکل شما را رفع نمی کنند بلکه ممکن است به زیر ساخت های لوله های منزل شما آسیب برسانند و باعث شوند هزینه های زیادی را متحمل شوید. اگر قصد خرید توالت فرنگی را داشتید میتوانید به راهنمای خرید توالت فرنگی وارد شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *